CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, July 30, 2008

Meneguk kedamaian dari telaga pengabadian




Tanggal 1 Jan 2006 aku sah jadi isteri pada suamiku isma irman...tapi kenduri kitaorang terpaksa buat bulan mac 2006 kiranya dah 2 bulan nikah baru buat kenduri....time bersanding nih aku dah pregnant 5 minggu..mujur takde alahan pregnant klau tak naya majlis kahwin aku ...ikutkan memang nak buat majlis nikah dan bersanding sekali tapi nak buat camner atas sebab2 tertentu tepaksa buat asing2...

Time aku tau yang aku dah pregnant, hanya Allah jer yang tau apa yang aku rasa saat nih! aku terlalu bersyukur dan happy jangan cakap ler.Terlalu happy! Husband aku lagi2 ler happy..aku tau naluri kebapaan dia dah wujud dalam hati sanubari dia....bagus! itupun aku harapkan..he3. Tapi kan mengandung kali nih aku rasa betul2 mencabar dan tercabar. Bayangkan ler 9 bln 10 hari aku menikmati alahan pregnant...yang aku tak puas hati husband aku hanya 3 bulan jer rasa alahan nih..aku yang lama. Bertuah punya anak! Walau camner pun aku hadapi dengan tabah...
Tanggal 24 Oktober 2006 bersamaan 1 syawal pukul 1.08 tengahari, bersama dengan kemerduan alunan takbir raya aku selamat melahirkan baby ku ke dunia di Hospital Muadzam Shah Pahang. Alhamdulillah. Dan aku tahu inilah pengalaman pertama suamiku melihat sendiri keajaiban seorang wanita melahirkan anak..aku dah suruh dia keluar tunggu aku kat luar wad supaya jangan tengok aku lahirkan anak dia tapi dia nak tengok juga! teruk ler....
Dan bersempena memperingati kelahiran permata hati kami di hari raya kitaorang namakan baby ni dengan nama Ammar Aidilsyahmi. Moga Syahmi jadi anak yang soleh. Amin.


Pic kenangan syahmi & achik khaty time maklang kahwin feb 2007

Masa umur Syahmi 10 bulan aku disahkan pregnant lagi....he3. produktif! Puasa 2006 pun belum habis ganti lagi. Maknanya puasa 2007 banyak ler kena ganti. Ada harapan kena bayar fidyah tahun nih!he..he...hee.




Tanggal 7 April 2008, baby ku selamat di lahirkan kat PPUM. Dan kitaorang namakan permata hati kami nih dengan nama Danial Irfan....pregnant kali nih aku takder idea langsung nak bagi nama kat baby aku...bulat2 aku serah kat my hubby dan DANIAL IRFAN ler hasilnya..tapi ok juga nama nih!!!he..he...heee


Pic irfan nih aku ambik masa umur dia genap 50 hari



Nih pic syahmi tengah menunjukkan kasih sayang kat adik dia..tapi hakikatnya dia tengah geram rasa nak gigit adik dia lagi..he...he..heee..(tengok jer mulut dia tengah menahan geram).


Mutiara Hati :

Kadang2 Allah sembunyikan matahari ....Dia datangkan petir dan kilat.....Kita menangis dan tertanya2...Kemana hilangnya sinar....Rupa2nya ....Allah nak hadiahkan kita pelangi..

Hidup ini tidak seindah mimpi, secerah mentari pagi dan tidak seriang kicauan burung diangkasa. Namun jika ingin bahagia dekatilah insan yang Allah ciptakan seikhlas hati.

Terima kasih syahmi dan irfan sebab jadi anak2 ibu...sekurang2nya rindu yang terpendam selama ini terubat dengan kehadiran kalian walaupun .

0 comments: