CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, October 23, 2008

Rumahku Syurgaku..bila ler nak siap???

Seperti pasangan lain yang dah b'keluarga punya keinginan untuk memiliki rumah idaman ...begitu jugak dgn aku....sebaik jer aku berkahwin dgn my hubby aku dah mula tercari2 rumah yang aku mampu miliki....dalam tercari2 tu...., satu hari aku ternampak satu iklan kat tepi jln kat areal rumah aku..iklan apartment untuk dijual...so aku dan my hubby pun g ler kat tempat tuh kebetulan lak opis pemaju tu dekat jer dgn rumah yg kitaorg dok skrg. Taman Dato' Harun, Petaling jaya. Masa kitaorg g harga apartment tu tingkat bawah sekali rm 88,000..tapi makin tinggi makin mahal. ada ker patut!!1. time nih loan perumahanan aku hanya layak RM 70,000 jer nak cekau mana RM 18,000 lagi...alamak melepas! aku sedih gak sbbnya aku suka sgt apartment tuh...rasa nak jugak beli..tapi tak mampu milik so melepas......sedih siot!!


Tak lama lepas tuh ada pengumuman belanjawan tuk tahun 2007 ... Antara budget yg best di dengar loan perumahan utk penjawat awam dinaikkan 20%. Yes! maknanya aku leh ler beli apartment tuh.....keesokkannyer aku ajak my hubby g semula jumpa pemaju tuh...dan memang dah rezeki aku kot dan rezeki syahmi yg time tuh dalam kandungan aku (time nih aku dah nak dekat bersalin). Aku berjaya apply apartment tuh ..sebab masih ada kekosongan... dan bermula ler proses pembelian....Aku nak beli sangat sbbnye sampai bila aku nak menumpang umah mak mertua aku kan??? skrg nih aku dok menumpang umah mak mertua aku...walaupun mak mertua aku kat kg tapi segan ler!


Kini dah tahun 2008... menurut pemaju awal jan 2009 aku dah leh dok umah sendiri....tak sabarnyer....kak dilla, kak ana, kak sue, ida dan suriati pun tentu tak sabar nak dok umah tuh gak tu!!!


Sebelah ptg lepas ambik anak2 aku syahmi & irfan kitaorang bawak diorg jln2 sekitar taman..sambil2 tuh singgah ler tengok umah kitaorang yg masih dlm pembinaan...syahmi sempat main buaian kat depan apartment kitaorang...





Inilah apartment yg kitaorang tak sabar nak dok tuh....arituh dalam bulan posa (sept 2008) rumah buruh2 binaan tuh terbakar...siap kena panggil bomba lagi..mujur apartment kitaorang takder kesan apa2....alamak lambat lagi ler nak siap??? Cepat ler siap.....

0 comments: